תפסיקו לחבל לעצמכם! קבלו מאיתנו 6 טעויות נפוצות ודרכים להימנע מהן כדי להשיג קמפיינים מוצלחים יותר והחזר ROI משופר בפייסבוק. נתונים מראים שפייסבוק משכה 2.93 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים ברבעון הראשון של 2022, מה שהופך אותה לפלטפורמת המדיה החברתית הפופולארית ביותר ברחבי העולם.
עם זאת, למרות שפייסבוק היא פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית ביותר, זה ממש לא אומר שהמודעות שלכם מגיעות למיליוני אנשים. האמת, זו גם לא צריכה להיות המטרה שלכם, מכיוון שזה יגרום לכם לחריגה מהתקציב ובסופו של דבר תפנו לקהלים שבכלל לא רלוונטיים למותג שלכם.
איך אפשר ליצור קהל ובסיס לקוחות משפיעים בפייסבוק? בואו נבחן כמה טעויות נפוצות שפוגעות ב-ROAS וגם נבין כיצד להימנע מהן, ועל הדרך קבלו כמה טיפים לאסטרטגיית הקמפיינים שלכם בפייסבוק.
1. ההחלטה שפייסבוק לא מתאימה לחברה שלכם
חברות מסוימות עשויות לבחור ולוותר על פייסבוק לחלוטין מכיוון שהן עשויות לחשוב שזו לא הפלטפורמה הכי טובה עבור המותג שלהן ושקשה לשלב או לנהל אותה. אבל זו תהיה כניראה טעות. סיבה נוספת לכך שמותגים עשויים לוותר על מודעות פייסבוק היא בגלל שהם מאמינים שזה יקר מדי, אבל עם תקציב ריאלי ואסטרטגיה חכמה, זה רחוק מהאמת.
אם המותג שלכם שוקל להשתמש במודעות ממומנות בפייסבוק, אז קודם כדאי להתחיל בלהכין פירוט התקציב שלכם למודעות פייסבוק, אל תשכחו לקחת בחשבון את זמן הלמידה וניסוי על מנת להבין את הפוטנציאל השונה של כל קמפיין. ישנם 3 היבטים מכריעים של קמפיין בפייסבוק שיש לקחת בחשבון בעת התכנון, כגון התקציב היומי, התקציב הכללי ואופטימיזציה הכוללת של תקציב הקמפיין.
כפי שציינו קודם לכן, חברות שונות עשויות לחשוב שמודעות פייסבוק אינן מתאימות להן, כי ייתכן שהן לא נראות להן תואמות למיתוג החברה הן עבור חברות B2B והן עבור חברות B2C. אבל שני סוגי החברות בטוח יגיעו לקהל היעד שלהם אם הם רק יקדישו זמן לטפח אסטרטגיה ולהיות קצת יצירתיים.
עבור מותגי B2B – חברות עשויות להאמין שהמודעות בפייסבוק לא ימשכו אנשי מקצוע מכיוון שהמודעה מופיע במדיה החברתית. אם זה מקור הדאגה, אנו ממליצים לנסות קהלים דומים שהם קהלים שעשויים להתעניין במותג שלכם מחוץ לקהל היעד הראשוני. לקהל דומה (לוק אלייק) יש פוטנציאל להרחיב את היקף הקהל שלכם ולהגיע ליותר עסקים או אנשים שלא חשבתם אליהם בהתחלה. זוהי אסטרטגיה נפוצה להרחבת טווח ההגעה שלכם באמצעות האלגוריתמים של פייסבוק, שיש להם את היכולת לנטר מספר נקודות מגע בזמן שאנשים וחברות מקיימים אינטראקציה עם פייסבוק.
קהל הלוק אלייק של פייסבוק הוא המאפיין העיקרי שיכול לעזור לכם להתחבר ליותר אנשים בעלי תכונות דומות לקהל היעד המקורי שלכם. התכונה הזאת בעצם בוחנת אילו דפים אנשים אוהבים ומקיימים איתם אינטראקציה, כמו גם את תחומי העניין שלהם. אתם יכולים לקבל מעורבות רבה יותר עם התוכן שלכם על ידי התאמתו למענה על שאלות שהקהל מסויים יכול לעסוק בהן, ולאחר מכן ליצור תוכן תומך נוסף כדי ליצור יותר מעורבות ותנועה. לאחר מכן, בהתבסס על המעורבות הזו, תוכלו ליצור קהל דומה במדיה החברתית.
עבור חברות B2C – שחושבות שהן מסורתיות יותר או שיש להן מוצרים לא דיגיטליים, מודעות בפייסוק הן עדיין דרך מצוינת לבנות קהל וליצור קשר עם אנשים שעשויים לרצות לרכוש את המוצר שלהן. זה גם בונה סמכות למותג כדי שתהיה להם נוכחות שהם מזהים בעת חיפוש המוצר שלכם במדיה החברתית. אתם יכולים ליצור התרגשות, אמון ועניין כללי שיכולים להפוך ללידים וללקוחות לטווח ארוך. בין אם אתם רוצים מכירות או תנועה, מודעות פייסבוק יכולות להיות כלי יעיל, ופייסבוק הופכת את התהליך לנגיש יותר באמצעות האלגוריתמים ופלטפורמת המודעות הפשוטה שלה.
2. מטרת הקמפיין שגויה
ההתחלה של כל אסטרטגיה היא קביעת היעד שלכם, ולאחר מכן תוכלו להחליט על אבני הדרך והמשאבים הנדרשים להשגתה. פייסבוק מחלקת את היעדים הללו ל 3 קטגוריות: מודעות, התחשבות והמרות.
אם המטרה שלכם היא ליצור מודעות למותג – אז אתם תרצו לגרום לאנשים להתעניין במוצר או בשירות שלכם באמצעות המודעות שלכם ולגרום להם להתרגש מהמותג שלכם.
- מה מייחד את המותג שלכם?
- איזו בעיה או בעיות הוא פותר?
- כיצד תוכלו להגיע לאנשים בצורה הטובה ביותר, כך שהם יחברו את המוצר או השירות שלכם למותג שלכם בכל פעם שהם רואים אותו?
תחשבו מה המקום שבו אתם רוצים לפתות אנשים ללמוד יותר על המותג שלכם ולחפש מידע נוסף. אם המטרה שלכם היא לגרום להם להסתקרן ולגרום להם לבקר באתר האינטרנט שלכם כדי ללמוד עוד וליצור לידים. בקשו מאנשים לעשות לייק, להגיב או לשלוח הודעות למותג שלכם כדי ללמוד עוד.
המרה – כמובן, משיגה יותר מכירות. קופי חזק ויצירתי הוא מה שיגרום לקריאה שלכם לפעולה להיות אפקטיבית ולגרום לביצוע רכישות. היעדים שלכם יכולים להשתנות עם הזמן, אך חשוב לבחור יעד אחד עבור כל קמפיין פרסום כדי להעריך את יעילותו, מכיוון שלכל אסטרטגיה יהיו יעדים ואבני דרך שונים. בתוך שלוש הקבוצות, ישנם 13 יעדי קמפיין:
- תנועה בחנות
- חשיפה
- מודעות למותג
- תנועה לאתר
- מעורבות
- יצירת לידים
- צפיות בווידאו
- מסנג'ר
- מכירות קטלוג
- המרות
- תגובה לאירוע
- ליקיים לעמוד
- התקנת אפליקציה
זה חיוני להעריך ולשקול כל אחד מהם כדי לוודא שאתם מפיקים את המרב מאסטרטגיית המודעות שלכם בפייסבוק. זה יכול להיראות מלחיץ, אבל בדיקה של כמה יעדים שונים עשויה להיות המסלול הנכון עבור המותג שלכם. לאחר תרגול מסוים, תוכלו לראות אילו מהם נותנים לכם את התוצאות שאתם מחפשים, במיוחד אם אתם מבצעים בדיקה של מספר יעדים לאורך זמן.
מרכיב חיוני נוסף בקביעת יעדי המותג הוא התאמת יעדי החברה לצרכיה. מילוי נכון של היבט זה יכול לעזור לכם לבצע אופטימיזציה של: התקציב, המאמצים הקשורים לאפשרויות מתן הצעות ואפשרויות ליחידות מודעות.
עכשיו אחרי דיברנו על אבני דרך, ולמרבה הצער, חברות מסוימות מודדות בטעות את הצלחתן באמצעות לייקים לדף או רק בודקים שיעור קליקים גבוה, אבל יש כל כך הרבה יותר מזה. ישנן גם פלטפורמות רבות לניתוח האנליטיקה, אליהן ניכנס מעט מאוחר יותר.
3. צמצום לקהלים ממוקדים (ספציפיים מדי) / רחבים מדי
הגדרת קהל היעד שלכם היא המפתח! למרות שבחרתם את המטרה שלכם, אתם עדיין צריכים לפרט את הקהל שלכם, וזה יכול להיות קצת מסובך לוודא שהוא לא גדול מדי או קטן מדי. בעצם, אתם תירצו לוודא שהתוכן שלכם מתמקד בקהלים המתעניינים במודעה שלכם, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא ליצור פרופיל לקוח של מישהו שאתם רוצים למשוך למותג שלכם. הפרופיל שתיצרו צריך להיות מקיף. אמנם זה טוב להתחיל עם גיל, מגדר, הכנסה, מצב משפחתי ורמת השכלה, אבל אנו ממליצים ללכת רחוק יותר: מה הם התחביבים, הערכים ותחומי העניין שלהם. כדי להתחבר באמת לאנשים, תצטרכו לשקול גורמים מפורטים יותר כדי ליצור את התוכן שלכם עבור המודעות.
למרות שאתם מקימים פרופיל לקוח, תמנעו מללכת על הגדרות צרות מדי ולמקד רק על סמך סוג משרד, תפקיד או תקציב יומי. מצד שני, תלכו על הגדרה רחבה מדי, אתם יכולים לטרגט אנשים שלא יתעניינו במותג שלכם ולהוציא סתם יותר כסף בריטרגטינג. כדי לעזור לכם עם פאזל הזה, הנה כמה טיפים לדרך הטובה ביותר לבנות את הקהל שלכם עבור מודעות קמפיין הפייסבוק.
חשוב לזכור ש-Meta מבצעת שינויים במיקוד מודעות בפייסבוק כל הזמן!
השינויים הללו סובבים בעיקר סביב האופן שבו מותגים מתחברים לקהלים על סמך סיבות בריאותיות, נטייה מינית, מנהגים וקבוצות דתיות ואמונות פוליטיות. אנשים רבים היו מוטרדים מפרטיות הנתונים שלהם, במיוחד כשמדובר בטירגוט מודעות, ו- Meta ביצעה שינויים כדי לפתור בעיה זו. עם זאת, Meta כניראה תמשיך לבצע שינויים נוספים בהמשך, ולכן חיוני לעקוב אחר השינויים כלה זמן ולהיות מעודכנים.
4. שימוש בסוג המודעה השגוי
ישנם סוגים רבים של מודעות שתוכלו להשתמש בהם בפייסבוק. אלה כוללים תמונות, אינפוגרפיקה, סרטונים, קרוסלות (שהן מספר תמונות או סרטון), ותצוגות מוצרים כגון אוסף. לאחר שתבינו את היעד שלכם, הקהל והדרך שבה תרצו שהמסע של הלקוח שלכם יתפתח, יהיה לכם קל יותר לבחור את סוג המודעה המתאים ביותר לקמפיין שלכם.
לאחר מכן, אחרי שתמדדו ותעקבו לאורך זמן אחר מעורבות עבור חלקי תוכן שונים, תוכלו לראות אילו סוגים מהדהדים בצורה הטובה ביותר עם הקהל שלכם. חשוב מאוד לבדוק את הדרישות עבור כל סוג פורמט מכיוון שיש אפשרויות תצוגה שונות המבוססות על מכשיר נייד, מחשב ומודעות קופצות קטנות. כמו כן, חשוב לבדוק כיצד הקהל שלכם יראה את התוכן שלכם בכל מכשיר כדי לוודא שהוא יעיל.
מיתוס: ההנחה שאתם צריכים תקציב גדול לתמונה / וידאו
אתם יכולים ליצור מודעות בעלות השפעה ואיכותיות עם כלים פשוטים כמו Canva, שיש לה תבניות מוגדרות מראש שבהן רק תצטרכו להוסיף את צבע המותג והלוגו לתמונות למודעות שלכם. פלטפורמות מהסוג הזה מפשטות את יצירת המודעות ובדרך כלל הן חסכוניות. בנוסף, אתם יכולים להשתמש בפורמט הקרוסלה כדי לתת לקהל שלכם תמונות מרובות לדפדף בהן או ליצור סרטון מושך במיוחד.
*שירותים נוספים שאנחנו מספקים ללקוחותינו:
- קידום ממומן ברשתות חברתיות
- קידום חנויות וירטואליות איקומרס
- כתיבת תוכן שיווקי
- קניית קישורים איכותיים
- בניית אתרי סחר איקומרס
5. לא למדוד המרות
אם אינכם עוקבים אחר הקמפיינים שלכם או פשוט "נוטשים" את המודעה, יהיה קשה למדוד את ההחזר האמיתי שלה על ההשקעה כדי להכין קמפיינים עתידיים טובים יותר. מעקב אחר הנתונים הוא הדרך היחידה לראות באמת אם המודעות שלכם פועלות או האם כדאי לשנות כיוון ואסטרטגיה. אל תתנו לקמפיין הראשוני להרתיע אתכם!
כלי יעיל אחד לניטור הנתונים הוא להשתמש ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר היבטים שונים כגון מיקום צרכן, תוכן, המרות, מעורבות בנייד ועוד. פייסבוק גם תספק לכם ניתוח מלא תובנות כדי להראות לכם את המעורבות שאתם מקבלים עבור כל מודעה וכיצד היא מתפקדת בהשוואה למודעות אחרות במהלך תקופת זמן מסוימת.
אם ניסיתם כמה טקטיקות אבל מודעות הפייסבוק שלכם עדיין לא ממירות. הנה כמה סיבות לכך שהמודעות שלכם לא מניבות המרות וגם כמה טיפים לשיפור:
- אחת הסיבות יכולה להיות מחסור בנתוני קהל.
- אם זה הקמפיין הראשון שלכם או שאתם מותג חדש, ייתכן שתצטרכו לאסוף נתוני קהל מקיפים יותר לניתוח הנתונים שיעזרו לכם למקד את המודעות שלכם טוב יותר. (אתם יכולים להשיג זאת באמצעות Google Analytics, Microsoft Ads PPC, ניתוח פייסבוק, סקרים ושאלונים).
- ייתכן שתצטרכו גם לבחון שוב את הפרמטרים של הטרגוט שלכם.
- אל תשכחו: מיקוד רחב מידי או צר מדי יכול להפחית את האפקטיביות של הקמפיין שלכם.
- אתם יכולים לסדר זאת על ידי הגדרה מחדש של שלושת ההגבולות: דמוגרפיה, פסיכוגרפיה והתנהגויות.
- בנוסף, אם לקוחות לא קונים את המוצר או השירות שלכם, ניתן לשקול להתמקד במודעות לידים בפייסבוק.
6. לא עושים A/B Testing
בעת יצירת קמפיין בפייסבוק, חשוב לא להניח שאתם יודע מה ימשוך אוטומטית את קהל היעד שלכם. נסו לעשות קצת A/B Testing, ואולי תופתע. לדוגמה, אתם יכולים לבצע שינויים קלים, כגון החלפת קריאה לפעולה, קופי או גרפיקה כדי לראות מה הכי עובד על הקהל שלכם.
הקפידו להשתמש בספריית המודעות של פייסבוק להשוואות עם מותגים אחרים, וגם נצלו אותה כדי להתעדכן בטרדנים האחרונים. עיינו במודעות של מתחרים כדי לראות מה עובד עבורם בקופי המודעה או בפורמט כדי להתחבר לקהל הדומה שלכם.
- תזמון הוא גם חשוב מאוד כדי להבטיח שאתם מגיעים לקהל שלכם בזמן הנכון.
- תשקלו גם שילוב של החגים הקרובים בקמפיינים שלכם.
- מיפוי המשפך שלכם חשוב גם כדי להבין לאן הקהל שלכם הולך ואיזו קריאה לפעולה עובדת טוב יותר.
- כאשר אתם מסתכלים על הקמפיין מנקודת המבט של הלקוח, אתם יכולים לאתר תחומים רבים לשיפור.
סיכום,
כאשר מותגים לוקחים את הזמן לתכנן אסטרטגיה ולשקלל את היעד, הצרכים, הקהל, סוג התוכן ומסע המודעה שלהם, מודעות פייסבוק הופכות לאפשרות פשוט מעולה. הן דרך חסכונית למשוך ולהגדיל את קהל המותג ויש להן פוטנציאל להחזר גדול על ההשקעה. כשאתם רק נכנסים לשיווק במדיה חברתית, למידה מהטעויות שלכם היא הזדמנות מצוינת לצמיחה. קמפיין מודעות בפייסבוק יכול להפוך לכלי מכריע באסטרטגיית השיווק של המותג שלכם.
מוזמנים תמיד ליצור איתנו קשר לניהול קמפיינים ברשתות חברתיות ע"י צוות המומחים שלנו!