אז מה זה קמפיין שופינג? קמפיין שופינג בגוגל אדס נחשב להכרחי עבור עסקי איקומרס הרוצים להציג ולחשוף את המוצרים שלהם על מנת לקדם מכירות באתר. רשימת מוצרים ממומנים ועד אזורי קניות אורגניים, Google Ads מציעה אינספור הזדמנויות שונות לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולמקסם את הנראות המקוונת שלהם. במאמר שתקראו לפניכם, נתעמק במורכבות של קמפיין שופינג, ונחקור את הגדרה של קמפיין מסוג זה, היתרונות, החסרונות, ההבדלים בין סוגי הקמפיינים והשפעתם על תוצאות מנוע החיפוש של גוגל.
מה זה קמפיין מסוג שופינג?
קמפיין שופינג הוא סוג של קמפיין פרסומי בגוגל אדס שנועד במיוחד להצגת מוצרים של חנות מקוונת (לעוד מידע על קידום חנויות מקוונות באינטרנט לחצו על הקישור). בניגוד למודעות מסורתיות המבוססות על טקסט, קמפיין שופינג כולל תמונות של מוצרים, כותרות, מחירים ומידע רלוונטי אחר ישירות בתוך תוצאת החיפוש, מה שמקל על המשתמשים לגלות ולרכוש מוצרים באינטרנט.
קמפיין שופינג ממומן ב-Google Ads מאפשר לכם לקדם את המוצרים שלכם בפלטפורמות שונות של Google, כולל חיפוש Google, שופינג בגוגל, YouTube ועוד. אתם יכולים ליצור רשימת מוצרים, להגדיר את הצעת המחיר ולמקד לקהלים ספציפיים על סמך התנהגות הקניות, תחומי העניין והדמוגרפיה שלהם
קמפיין שופינג מסייע לגולשים לקבל בחיפוש קל ופשוט תמונת מצב על עלויות שונות של מוצרים שהם מחפשים, למשל אם אתם מחפשים בגוגל בושם לאישה מסוג מסויים תוכלו לקבל תוצאות ממומנות לפי הזמינות בחנות ולפי מחיר ובכך להשכיל ולרכוש מהחנות המועדפת עליכם.
לפניכם צילום מסך מתוך קמפיין גוגל שופינג:
היכן ניתן לראות את התוצאות של קמפיין שופינג במנוע החיפוש של Google
תוכלו לראות את התוצאות של קמפיין השופינג במיקומים שונים במנוע החיפוש של גוגל, ביניהם:
- תוצאות חיפוש בגוגל: רשימות מוצרים עשויות להופיע בראש או לצד תוצאות חיפוש מסורתיות כאשר הגולשים מחפשים מילות מפתח רלוונטיות הקשורות למוצרים המפורסמים.
- כרטיסיית Google Shopping: הגולשים יכולים לגלוש ולהשוות מוצרים ישירות בכרטיסייה של Google Shopping, שבה מופיעים באופן בולט רישומי מוצרים ממומנים.
- תמונות Google: תמונות מוצר עשויות להופיע בתוצאות החיפוש של תמונות Google, מה שיאפשר לגולש לגלות מוצרים באופן חזותי וללחוץ לרכישה.
*מחפשים מומחים לקידום בגוגל שופינג ולקידום ממומן בגוגל אדס? צרו קשר ונשמח להגדיל את המכירות בעסק שלכם!
היתרונות של קמפיין שופינג בגוגל אדס
- השפעה חזותית: רשימת המוצרים כוללת תמונות התופסות את העין, מה שהופך אותן למושכות יותר למשתמשים.
- שיעור קליקים מוגבר: מחקרים מראים שמודעות שופינג נוטות לקבל שיעורי קליקים גבוהים יותר בהשוואה למודעות טקסט מסורתיות, מה שמוביל להגדלת התנועה לאתר והמרות פוטנציאליות.
- מיקוד ברמת מוצר: אתם יכולים למקד למוצרים או קטגוריות מוצרים ספציפיות, מה שיאפשר שליטה מפורטת יותר על הוצאות פרסום שלכם והמיקוד.
- תוצאות הניתנות למדידה: קמפיין שופינג מספק מדדי ביצועים מפורטים, המאפשרים לכם לעקוב אחר החזר Roas, מכירות ומדדי ביצועים מרכזיים אחרים.
החסרונות של קמפיין שופינג בגוגל
- הגדרה מורכבת: ההגדרה והאופטימיזציה של קמפיין שופינג יכולה להיות מורכבת, ולדרוש מומחיות בהזנת מוצרים, ניהול הצעות מחיר ואופטימיזציה של הקמפיין.
- תחום תחרותי: קמפיין שופינג יכול להיתקל לעתים קרובות בתחרות עזה מצד מפרסמים אחרים, במיוחד בנישות צפופות יותר.
- דרישות הזנת מוצר: אתם חייבים לשמור על עדכון מדויק של מוצרים, מה שידרוש תחזוקה שוטפת ויצרוך זמן רב.
- בקרת שכפול מודעות מוגבלת: בניגוד למודעות טקסט מסורתיות, למפרסמים יש שליטה מוגבלת על עותק המודעה והמסרים בקמפיינים של קניות, מה שהופך את זה למאתגר להבדיל מהמתחרים.
- השוואת מחירים: בעקבות תצוגה של מחירים שונים על אותו מוצר בודד, גולשים יעדיפו את החנות עם המחיר הנמוך ביותר, מה שמוביל הרבה פעמים להורדת מחירים ולפגישה ברווחיות (במקרים אלו יש לנקוט בפעולות נוספות שקשורות יותר במיתוג ובחוויית הגולש בתוך האתר ודף המוצר).
הבדלים בין סוגי הקמפיינים של גוגל שופינג
- קמפיין שופינג רגיל – קמפיין זה מאפשר לכם להגדיר את הצעת המחיר באופן ידני עבור מוצרים או קבוצות מוצרים בודדים, מה שמספק שליטה רבה יותר על הקצאת התקציב ואסטרטגיית הצעות המחיר.
- קמפיין שופינג חכם (קמפיין למיקסום ביצועים) – קמפיינים מסוג זה ממנפים את האלגוריתם של למידה חישובית כדי לבצע אופטימיזציה אוטומטית של הצעות המחיר והמיקוד על סמך יעדי ביצועים כגון מקסום המרות או החזר על הוצאות פרסום (ROAS).
אזור שופינג אורגני במנוע החיפוש של Google
בנוסף לקמפיין שופינג ממומן, גוגל מציגה גם אזור קניות אורגני בתוך תוצאות החיפוש, שבו הגולשים יכולים לגלות ולהשוות מוצרים של קמעונאים שונים. אזור הקניות האורגני מאוכלס על סמך עדכוני מוצרים שנשלחו על ידי קמעונאים ואינו כרוך בפרסום בתשלום. הדירוג באזור הקניות האורגני מושפע מגורמים כמו רלוונטיות המוצר, זמינות וחווית משתמש.
לפניכם צילום מסך על אזור גוגל שופינג אורגני במנוע החיפוש של גוגל, שימו לב כי גוגל ממש מספקים לגולש אפשרויות סינון מתקדמות לצורך מציאת המוצר בו הגולש חפץ:
מידע נוסף על קמפיין שופינג ב-Google Ads
- אופטימיזציה של עדכוני מוצרים: על מפרסמים לבצע אופטימיזציה של עדכוני המוצרים שלהם על ידי הכללת מידע רלוונטי על המוצר, כגון כותרות, תיאורים, מחיר, ותמונות, כדי להבטיח נראות ורלוונטיות מקסימלית בקמפיינים של קניות.
- רימרקטינג דינמי: ניתן לשפר את הקמפיין באמצעות מודעות שיווק דינמיות, המציגות המלצות למוצרים מותאמים אישית לגולשים שביקרו בעבר באתר המפרסם או צפו במוצרים ספציפיים.
- קניות בנייד: יותר ויותר אנשים מבצעים את הקניות שלהם במכשיר הנייד, והמספר שלהם רק הולך ועולה, לכן מומלץ עליכם לתעדף אופטימיזציה לנייד ולהבטיח שתצוגת המוצרים מותאמת גם למכשירים ניידים כדי לנצל את המספר ההולך וגדל של קונים בנייד.
לסיכום,
קמפיין שופינג ב-Google Ads מציע פלטפורמה רבת עוצמה עבור עסקי איקומרס המאפשרת להם להציג את המוצרים שלהם ולהגדיל את המכירות. על ידי מינוף רשימות מוצרים ממומנים, גם אתם יכולים להגיע ללקוחות פוטנציאליים ברגע הנכון של כוונת הרכישה, להגדיל את נראות המותג ולמקסם את ההכנסות. עם תכנון קפדני, אופטימיזציה ומיקוד אסטרטגי, קמפיין שופינג יכול להניב תשואה משמעותית ולתרום להצלחה הכוללת של מאמצי השיווק.
*התוכן במאמר הזה נכתב ע"י מומחים בחברת קידום אתרים של U-Digital
מעוניינים להגדיל את המכירות בעסק שלכם? אנו משרד לפרסום ושיווק באינטרנט עם ניסיון בניהול קמפיינים בגוגל שופינג ובכל הזירות הדיגיטליות עבור העסק שלכם (קידום אורגני SEO בגוגל, קידום בפייסבוק, באינסטגרם, ב- Tik-Tok, טאבולה, אאוטבריין ועוד. השאירו לנו פרטים ובואו ניפגש לקפה