מהו הסוד להצלחה של פרוייקט קידום אתרים בגוגל? אנחנו מאמינים שסוד ההצלחה לא משנה אם מדובר על אתר לקוח חדש או אתר לקוח קיים – הוא בביצוע תקין של צ'ק ליסט לקידום אתרים בגוגל! זאת אומרת אנחנו מבצעים מס' פעולות חובה לאתר חדש או בודקים כי הצ'ק ליסט לקידום באתר קיים באמת מיושם ובכך "מיישרים קו" עם הצ'ק ליסט.
לפני שנצלול לפירוט מקיף על צ'ק ליסט לקידום אתרים בגוגל שאנחנו ממליצים עליו – מהניסיון הרב שיש לנו בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל, יישום הצ'ק ליסט מקצר משמעותית את תהליך הקידום ומביא את האתר לנקודת פתיחה מעולה בתהליך הקידום. קרה ולא פעם אחת שלקוח חדש הגיע אלינו לאחר שעבר מס' חברות קידום אחרות ולא בוצע על האתר אף צ'ק ליסט מסודר!!
קדימה מתחילים…
צ'ק ליסט לקידום אתרים – קבלת לקוח
כאשר מקבלים לקוח חדש יש לבצע מס' פעולות חקירה שיסייעו להבין מיהו הלקוח? מה הוא עושה? מה המתחרים שלו עושים? ולייצר נקודת התחלה טובה על מנת שנוכל למדוד את התקדמות תהליך הקידום. בתוך צ'ק ליסט לקידום אתרים בגוגל יש לתת מענה ללקוח מבחינת קבלת הלקוח וליישם את הפרמטרים הבאים:
- מחקר תחום לקוח ומתחרים – לאחר שיחת הפתיחה עם הלקוח יש להתחיל במלאכת עבודת מחקר מילות מפתח רלוונטיות לתחום הלקוח ע"י שימוש במס' כלים (כמו: מתכנן מילות המפתח של גוגל, SEMRUSH, KEWORD TOOLS ועוד) ובנוסף גם על פי היגיון בריא. לאחר בחינת כל מילות המפתח של הלקוח יש לבצע מחקר מתחרים עיקריים ולבחון את הקידום ואת הביטויים והקישורים של האתר המתחרה. מחקר איכותי יביא לכך שכיסיתם את כל התחום ושיש לכם בנק ביטויים ורעיונות לכתיבת מאמרים קדימה (לפחות לשנה קדימה).
כמובן שיש לאשר עם הלקוח שלכם את מילות המפתח בטרם התחלת העבודה! - אפיון עמודים וביטויים – לאחר שמילאנו את האקסל שלנו במיליון ביטויים מתחילה עבודת האומנות של חלוקת ביטויים רלוונטיים לעמודים הנכונים. חלוקת ביטויים נכונה לעמודים תייצר סדר וארגון והכי חשוב הוא שהאתר כולו יהיה מאורגן מבחינת תהליך הקידום.
חשוב לשים לב שבאתרים שכבר מקודמים יש לבדוק היטב אלו ביטויים נסרקים כבר על עמודים קיימים בכדי לא לפגוע בקידום הקיים של אותם ביטויים. - תיקיית לקוח – חשוב לפתוח תיקיית לקוח שבה יהיו: פרטי לקוח, פרטי גישה לאתר, למייל, דוחות, תמונות, תוכניות עבודה, מחקר מילות מפתח ועוד.
- ביטויים בתוכנת מיקומים ודוח אפס ללקוח – לאחר שסיימנו עם כל עבודת המחקר מילות מפתח אנחנו מזינים את הביטויים הרלוונטיים לקידום האתר בתוך תוכנת מיקומים (כמו: SERPBOOK, RANK RANGER ועוד) על מנת לבין היכן ממוקמים הביטויים הללו בטרם ביצענו פעולה אחת באתר ומחוצה לו! את המיקומים הללו מגישים ללקוח על מנת לבחון את התקדמות תהליך הקידום של כל ביטוי וביטוי.
צ'ק ליסט לקידום אתרים – פעולות בתוך האתר ( ONSITE )
לביצוע פעולות צ'ק ליסט לקידום אתרים בתוך האתר יש משמעות רבה וחשובה להצלחת הפרוייקט ולהביא את האתר למצב שבו הוא עבר אופטימיזציה ראשונית ואיכותית ואסור לוותר על אף שלב כאן!
- תגיות מטא – הגדירו תגיות כותרת (Meta title) + תגיות תיאור (Meta description) ודאו שיש בכל העמודים באתר את התגיות הללו (כולל עמודים לא מקודמים כגון: צור קשר / אודות / שירותים וכדומה).
- היררכיית כותרות – בדקו שבכל העמודים באתר קיימות כותרות בסדר הנכון כלומר שיש פעם אחת בעמוד כותרת H1, ושיש כותרות משנה כמו: H2 H3 H4 וכו'.
- ביטויים מפתח בעמוד – בדקו שבעמודים אותם אתם מקדמים מופיעים ביטויי המפתח בתוכן. שימו לב שכמות הפעמים של הביטוי אמורה להיות טבעית ופרופורציונלית (צפיפות מילת מפתח).
- תגיות ALT לתמונות – ודאו כי לכל התמונות באתר יש תגית טקסט אלטרנטיבית (תגית ALT) ועשו שימוש בהגדרת התגיות הללו לשימוש חיזוק מילות המפתח אותם אתם מעוניינים לקדם.
- תגית ALT ללוגו ופאביקון – ודאו כי לתמונת הלוגו והפאביקון שלכם יש תגית ALT עם שם המותג + תיאור כללי של תחום העסק.
- תגית ALT לתמונות סליידר – ודאו כי לתמונות הסליידר הראשי בעמוד הבית קיימים תגיות ALT ועשו בהם שימוש לקידום מילות המפתח הנכונות בעמוד הבית.
- קישורים פנימיים – ודאו כי לעמודים אותם אתם מקדמים יש קישורים פנימיים מכל מיני מקומות באתר.
המלצה! במידה וקיים בלוג / אזור מאמרים באתר עברו מאמר מאמר וצרו קישורים פנימיים לאותם עמודים חשובים. - תוכן כפול – ודאו כי אין באתר תוכן כפול הקיים באתרים ומקורות אחרים באינטרנט, במידה וכן עדכנו את התוכן.
- תגיות קנוניקל – ודאו במידה ויש צורך להגדיר תגיות קנוניקל על עמודי דפדוף או עמודים שגוגל סרק אותם ומדרג אותם לעומת עמוד אחר אותו הייתם מעוניינים לקדם.
- הסרת תוכן ריק – במידה וקיימים באתר עמודים ריקים / תמונות מהתבנית לא רלוונטיות / מאמרים HELLO WORLD – דאגו למחוק אותם.
- קישור לרשתות חברתיות – ודאו כי באתר שלכם יש חיבור לעמודי הרשתות החברתיות שבבעלות האתר כמו: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכדומה.
- בדיקת טפסים באתר – חובה לבדוק את כל הטפסים באתר ולוודא שאכן הם מגיעים ליעדם + כנ"ל למס' הטלפון באתר שאין טעויות במס'.
צ'ק ליסט לקידום אתרים – פעולות טכניות בתוך האתר
את הפעולות הבאות שיש לבצע בצ'ק ליסט לקידום האתר יתכן ותצטרכו עזרה של מתכנת, פעולות אלא חשובות מאוד ליישום!
- קישורים בפוטר – שמשו את אזור הפוטר של האתר למעין תפריט מקוצר שדרכו ניתן להגיע אל העמודים החשבוים באתר כולל עמוד הבית.
- הפניית WWW והפניית HTTPS – בדקו שאכן קיימת הפניית WWW והפניית HTTPS לאתר. לא פעם מצאנו כי לא קיימת בכלל הפניה או שלחליפין קיימת הפנייה רק בעמוד הבית – לכן בדקו את ההפניות גם בעמודים פנימיים.
- תעודת SSL – ודאו כי האתר שלכם מאובטח עם תעודת SSL.
- הטמעת סקריפטים – הטמיעו סקריפטים באתר כמו: גוגל תג מנג'ר, גוגל אנליטיקס, גוגל search console, פיקסל של פייסבוק וכדומה.
- קובץ ROBOTS – ודאו כי קיים באתר בשרת האתר קובץ robots.txt ובנוסף ודאו כי אין שם חסימה של הרובוטים של גוגל מסריקת האתר.
צ'ק ליסט לקידום אתרים – פעולות מחוץ לאתר (OFFSITE)
קיימים מס' פעולות שיש לבצע מחוץ לאתר על מנת למקד את האתר ולסייע לאתר בתהליך הקידום האורגני.
- גוגל אנליטיקס – הגדרות נכונות עבור האתר שלכם + הגדרת יעדים (Goals).
- מפת אתר – יש להגיש מפת אתר דינמית דרך Google search console
- טעינת אתר – יש לוודא שזמן טעינת האתר – במהירות תקינה בניידים ובנייחים במידה ולא יש לבצע אופטימיזציה לתמונות / להתקין תוסף Cache ועוד.
- גוגל לעסק שלי – הקמה של פרופיל גוגל לעסק שלי במידה ואין, במידה ויש לודא שהוא מקושר לאתר ושיש שם תיאור עסק + תמונות + ביקורות וכדומה.
- בחינת קישורים נכנסים לאתר – חובה לבדוק את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר. קישורי ספאם או קישורים מאתרי הימורים / פורנו וכדומה עלולים להוות בעיה חמורה ובמידה וזיהיתם קישורים זדוניים יש לבצע התנערות ב search console (DISAVOW).
- אינדקסים לאתר – אם האתר חדש או שהאתר נמצא ללא קישורים כלל ודאו לעדכן באינדקסים חינמיים הקיימים ברשת אודות העסק החדש + קישור לאתר.
- שליחת האתר לאינדוקס – לאחר שסיימתם לטפל בכל הצ'ק ליסט לקידום אתרים – כל שנותר הוא לשלוח את האתר (עמוד הבית) לסריקה יזומה בגוגל ולבקש מגוגל לאנדקס את עמוד הבית.
הערות:
לאחר סיום צ'ק ליסט קידום אתרים שלנו תוכלו לראות כעבר מס' ימים את השינויים המתרחשים באתר ואת קפיצות המיקומים (במיוחד באתרים חדשים) – עד שהמיקומים "יעצרו" במיקום ששם כבר יש לבצע פעולות SEO קבועות על מנת לקדם את אותם ביטויים. אל תדלגו על אף שלב וודאו כי כל הפעולות מבוצעות כמו שצריך, זכרו כי את הצ'ק ליסט לקידום האתר עושים פעם אחת וזהו – גוגל יבצע את כל היתר ולאחר מכן אתם תוכלו לגשת לביצוע תוכניות העבודה שקבעתם לקידום מילות המפתח.
בהצלחה!